Online-консультації: ведмежа послуга чи героїзм?

25.05.2020
Клініка

Сходити на прийом до лікаря, не встаючи з дивану? Без проблем!
Пандемія загнала нас у рамки самоізоляції. Формат онлайн-консультацій стає все більше популярним. Але наскільки цей формат ефективний і правовий з точки зору закону?

Звертаючись за онлайн допомогою, пацієнт має знати найголовніше – об’єктивно провести обстеження за допомогою камери лікар не може. Медичний директор МЛДЦ «Медіон» Андрій Чернов каже, що для огляду пацієнта лікар має «відчувати» пацієнта. Тобто, знати температуру його шкіри, чути запах із ротової порожнини, перевірити артеріальний тиск, сатурацію тощо.

Перевагою консультацій є зручність і доступність. Приміром, для коротких консультацій можна скористатися смартфоном з інтернетом і встановленим месенджером:
«Запитайте у будь-якого практикуючого лікаря, скільки разів на добу він таким способом відповідає на питання пацієнтів про результати аналізів, про незначні ушкодження чи висипи», – розповів Андрій Чернов.

Якщо ж консультації тривалі і більш серйозні, то пацієнту потрібен власний комплект моніторингу. Приміром, це може бути пристрій для онлайн-моніторингу рівня глюкози в крові, який можна придбати в аптеці. Так лікар матиме можливість дистанційно оцінювати різні показники пацієнта. Єдине, що для цього дуже важливо – використання сертифікованих приладів, які не спотворюватимуть інформацію.

Онлайн-зустрічі з лікарем для призначення лікування новому пацієнту, якого лікар ніколи не бачив особисто, є неефективним. Попри це, такий формат консультацій можна використати для корекції лікування, яке призначили раніше. Тобто, лікар може оцінити зміни у лікуванні для пацієнта, який був у нього на прийомі:

«Безумовно є комп’ютери, які краще за лікаря ставлять діагноз швидше і припускаючись меншої кількості помилок. Але це тільки у типових випадках і коли до комп’ютера завантажено велику кількість достовірних даних.  У перспективі, років за 10-15, консультація у лікаря-людини буде коштувати значно дорожче, ніж у лікаря-робота».

Недоліком онлайн-консультації є неможливість заповнювати спеціальну форму. Андрій Чернов розповів, що для амбулаторного прийому пацієнта необхідно заповнювати форму № 025/о. Саме вона є «основним первинним медичним документом хворого, який лікується амбулаторно або вдома, і заповнюється на усіх хворих при зверненні у заклад охорони здоров’я, який надає амбулаторно-поліклінічну допомогу». У режимі онлайн лікар не може її заповнити, а якщо й заповнить, то все ж пацієнт не може нею скористатися.

 

Читайте також
Поділитися новиною:
Медичний лікувально-діагностичний центр «Медіон»
м. Полтава, вул. Сінна 37 (24/7)
0 800 509 003 (безкоштовно по Україні) +38 (0532) 601-000 +38 (095) 688-07-77